Σελίδες

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

15.10.19 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ 03 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟ


ΘΕΜΑ : Πρόταση πραγματοποίησης διδακτικής επίσκεψης Νηπιαγωγείων του Νομού Κοζάνης σε Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Εξοικείωσης με την Αναπηρία από το Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης, Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ «Κιβωτός»

   Το  Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης, Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας ΑμεΑ «Κιβωτός» πραγματοποιεί  πρόγραμμα με τίτλο «Η Ιστορία του Μιξ, του Μαξ και του Μεξ» (2010), το οποίο βασίζεται στο βιβλίο του Χιλιανού συγγραφέα Λουίς Σεπουλδέβα.
Το βιβλίο αναφέρεται στις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ ενός αγοριού, ενός γάτου και ενός ποντικού και διαπραγματεύεται σε σημαντικό βαθμό έννοιες όπως η ιδιοκτησία, η ταυτότητα, η φιλία, η διαφορετικότητα και η αποδοχή. Η συγκεκριμένη ιστορία επιλέχτηκε όχι μόνο γιατί οι ιστορίες με ζώα είναι ιδιαίτερα αγαπητές στα παιδιά αλλά και γιατί ο συγγραφέας με έναν πολύ έξυπνο και απλό τρόπο επικοινωνεί στους αναγνώστες την αξία της φιλίας και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Τα βασικά εργαλεία του Προγράμματος είναι η αφήγηση, η περιπατητική πρακτική και η οπτικοποίηση της ιστορίας. Αναφορικά με τη χρήση του παραμυθιού στην εφαρμογή προγραμμάτων ευαισθητοποίησης για την αναπηρία, έχει διαπιστωθεί ότι παρεμβάσεις που περιείχαν καθοδηγούμενη συζήτηση και αφήγηση ιστοριών σχετικά με ζητήματα αναπηρίας και κοινωνικής συμπεριφοράς είχαν θετικές επιδράσεις στη διαμόρφωση των στάσεων των παιδιών (DeBoer, Pijl, Minnaert & Post, 2014). Σε σχέση με την περιπατητική πρακτική, ένα πλήθος ερευνών οδηγούν στα εξής συμπεράσματα: το περπάτημα προσδίδει βιωματικό χαρακτήρα σε μία αφηγηματική διαδικασία, ενεργοποιεί τα μέλη μίας ομάδας, ενεργοποιεί την γνωριμία των μελών μίας ομάδας, την μεταξύ τους εξοικείωση και το δέσιμο της ομάδας, ενθαρρύνει την μη λεκτική επικοινωνία, ενεργοποιεί τον στοχασμό και την εμβάθυνση πάνω σε διάφορα ζητήματα και αποτελεί ένα μέσο συνεύρεσης, συμμετοχικότητας και πολιτικής δράσης (Αρχοντάκη & Φιλίππου, 2003; Φιλίππου & Καραντάνα, 2010; Γκόβας, 2002).
Η εικονογράφηση της ιστορίας πραγματοποιήθηκε με την δημιουργία τοιχογραφιών (εικ. 1) στον οικισμό του Άργιλου (Νομός Κοζάνης). Οι θεματολογίες των τοιχογραφιών προέκυψαν έπειτα από την ανάγνωση του παραμυθιού σε ομάδες εστιασμένης συζήτησης με παιδιά.
Αναφορικά με τη διαδικασία, τα παιδιά που θα επισκέπτονται την «Κιβωτό» και θα παρακολουθούν το Πρόγραμμα, θα ακούν την ιστορία και θα βλέπουν τις εικόνες του παραμυθιού εντός του οικισμού. Η αφήγηση θα πραγματοποιείται μπροστά από τις τοιχογραφίες. Οι τοιχογραφίες δημιουργήθηκαν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να έχουν απόσταση μεταξύ τους με σκοπό να ενισχύεται η περιπατητική πρακτική και άλλες βιωματικές δράσεις. Θα υπάρχουν σταθμοί ξεκούρασης και συζήτησης και θα τηρείται πιστά το πρόγραμμα του κολατσιού για τα νηπιαγωγεία. Επιπλέον, τα παιδιά θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα των εγκαταστάσεων της «Κιβωτού». Μετά το πέρας της Παρέμβασης, θα έρχονται σε επαφή με το προσωπικό της «Κιβωτού» και με ανθρώπους που παρουσιάζουν πολλαπλές αναπηρίες. Η επαφή τους θα γίνεται μέσα από δραστηριότητες που θα είναι βασισμένες στο παιχνίδι και στην τέχνη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου